Ne znam da li ste znali, ali mediteranski način ishrane je proglašen za najzdraviji na svetu. Da li je to tačno to treba da potvrde stručnjaci, a i oni koji ne žive u mediteranskim krajevima, pa se stoga prilagođavaju uslovima života i načinu ishrane na svom podneblju.

Međutim, mi na našim prostorima itekako možemo da se barem malo približimo mediteranu i ovoj zdravoj ishrani. Pitate se kako? Lako, ako skoknete do najbliže pijace ili prodavnice zdrave hrane, možete kupiti neke od orašastih plodova i time ste već napravili jedan korak do zdravlja. Sledeći korak je da svakodnevni uzmete šaku kupljenih plodova poput badema, lešnika, oraha, indijskog oraha i iskoristite ih na sledeći način:

  • Stavite ih u salatu od voća ili povrća,
  • Sipate u jogurt za doručak ili
  • Jednostavno pogrickate onako iz šake.

Zbog svoje masnoće preporučuje se da ih konzumirate za doručak ili kao užinu.

Zašto da orašasti plodovi budu vaša rutina u ishrani

Šaka orašastih plodova dnevno:

  • doprinosi očuvanju krvnog sudova i nerava,
  • poboljšaće rad vaših organa za varenje,
  • štiti vas od malokrvnosti,sprečava gojaznost i visoki krvni pritisak,
  • sprečava i maligna oboljenja.

Šta možete odabrati od orašastih plodova baš za sebe

Srećom izbor je veliki: lešnik, badem, orah, indijski orah, pinjole, makadamije, braziliski orahčić, pekan, pistaće i kesten. Tu se može zadesiti i kikiriki mada je on mahunarka, ali nema veze, jer je odličan za poboljšanje koncentracije i pamćenja.

Skoknite do najbližeg bio špajza i izaberite nešto od pomenutog za sebe. Neka vam orašasti plodovi stoje u dekorativnim činijicama na stolu da vas podsećaju da treba da ih uzmete svaki dan jednu šaku dnevno, jer umerenost je ključ zdravlja, zar ne?

error: Content is protected !!