Select Page

Šta se dešava samo nakon desetak minuta šetnje u šumi danas se zna pouzdano. Telo se opušta, pritisak pada a raspoloženje raste, tokom i nakon šetnje. Dakle hajdemo u šume!

Nešto što japanci zovu „Shinrin-Yoku“ ili kupanje u šumi postala je u zemlji izlazećeg sunca tradicija. Već od 1980te aktivnost „kupanja“ u šumi spada u zdravstvenu preventivu te zemlje i lekari je čak mogu i „prepisati“ pacijentu, navodi prof dr Tomas Vesinhage. Istraživanja pokazuju da „uranjanje“ u šumu ne samo da ima pozitivne efekte na telo već oporavlja i dušu. Dakle i relaksacija i meditacija istovremeno.

Boravak u šumi će pomoći:

– Da se stres prirodno razgradi i da se osetiš opušteno
– Krvni pritisak i puls će se smanjiti (i u toku šetnje i nakon toga)
– Respiratorni putevi će se pročistiti zbog veće vlage u vazduhu a manje štetnih gasova
– Raspoloženje se menja i raste zbog prijatnog svetla i divnih mirisa
– Imuni sistem organizma jača. Tokom šetnje kroz šumu udišemo razne materije u kojima je i postojeće bilje. Skoro da možemo tokom same aktivnosti da osetimo jačanje imunog sistema svog tela.

Prepusti se šumi

Prvi savet kada se nadjete u šetnji po šumi ne nosite slušalice kao što najčešće srećem šetače na Adi recimo koji sa slušalicama u ušima uživaju u odabranoj muzici tokom šetnje. Za promenu poslušaj zvuke šume, šuštanje lišća, cvrkut ptica, šumove vetra. Zvuci su jedinstveni, zaista.

Photo by chepté cormani from Pexels

Foto: Chepté Cormani sa sajta Pexels

Drži širom otvorene oči, za razliku od gradske panorame veruj mi usrećiće te pogled kroz krošnje, titranje lišća i igra svetla i sunčevih zraka koji se probijaju.

Evo nekih preporuka za šetnju šumom:

– prvo ako želiš da se u prirodi šumskog okruženja opustiš isključi mobilni telefon i svu muziku. Možeš je i kasnije kod kuće slušati, a mobilni će zabeležiti pozive pa se javi kad završiš šetnju.
– pronadji parče šume gde se ne čuju zvuci civilizacije. Recimo zvuci gradskog saobraćaja, razne gradjevinske mašine i slično. Kod nas se na sve strane nešto gradi pa nije lako, ali potrudi se. Ako ne može drugačije onda probaj nedeljom prepodne, kada ne rade.
– odvoj vreme za šetnju. Ako stalno gledaš na sat nema efekta, opusti se.
– sve postavljene i planirane ciljeve ostavi kod kuće. Jendostavno šetaj. I džogiranje nije potrebno, samo besciljno opušteno šetati, to je to i ništa više.
– napravite pauzu ako imaš potrebu, nema žurbe. Probaj da zaustaviš vreme, videćeš da može.
– zaboravi na sve dogovorene ili planirane termine. Uživaj u šumi jednostavno ovde i sada. Diši, diši, diši i prepusti se šumi.

Možeš ti to. Hajde sad u najbližu šumu!

Naslovna slika: Skitterphoto

error: Content is protected !!