Mislite li da je važnije kako živite, a ne koliko dugo

Mislite li da je važnije kako živite, a ne koliko dugo

Mnogi mudri ljudi su govorili da je za postizanje cilja najbolje primeniti najjednostavniji način kako bi se stiglo do njega. Još ako imate informacije koje su vam potrebne, tim bolje. Na primer, ako vam je lekar rekao da morate da se fizički aktivirate, jednostavno zamenite fotelju ispred TV ekrana sobnim biciklom. Umesto pola sata ispred ekrana, “častite” svoj um i telo polučasovnom vožnjom bicika ili laganom šetnjom.

Rekreacija za osobe u trećem dobu

Fizička aktivnost sprečava i smanjuje različite fizičke i psihičke promene koje su vezane za starenje organizma, pa je zato vežbanje sastavni deo zdravog života. Muškarci i žene u starijoj dobi mogu s godinama znatno poboljšati svoju kondiciju i snagu vežbanjem. Uz to, poboljšava se ravnoteža i pokretljivost kao i koordinacija pokreta koje u svojoj osnovi smanjuje rizik povreda usled padova.

Odavno se zna da su zdravstvene prednosti fizičke aktivnosti u velikoj meri jednake za sve starosne grupe. Neka istraživanja pokazuju da je čak i kod osoba sa malim sposobnostima i složenom kliničkom slikom moguće poboljšati zdravlje i sprečiti bolest redovnim vežbanjem.

Osobe u trećoj dobi nisu homogena grupa. Zato je teško dati jedno opšte uputstvo. Zbog toga, potrebno je uz konsultaciju sa stručnim licima individualno odrediti programe treniranja za vežbu.

Promena je moguća samo ako verujete u nju

Verovatno vam se čini da je ono što nosimo u genima važnije od loših navika i životnih stilova koje ste izabrali. Ali, ne mora uvek biti tako. Sigurno imate u okruženju ljude koji su odlučili da, i pored loših prognoza lekara, prevaziću tegobe koje su izgledale nepremostive i u tome su uspeli.

Samim pogledom na svakodnevnicu, okolnosti oko sebe i uz uvođenje zdravijih navika, kvalitet života se može povećati uprkos svemu.

Nije poenta živeti duže, nego bolje. Ideja da se dožive 80-te ili 90-te je lepa, ali ono što vas stvarno motiviše su promene koje će vam omogućiti da vas telo i um već danas služe bolje.

Podeli sa drugima!