Ovih dana zasigurno će se pojaviti pregršt tekstova na temu prekomernog konzumiranja hrane i pića tokom praznika i upozorenja vezanog za istu temu.

Kako ne spadam u slabo ješne i vrlo sam radoznala kada se pojavi negde nešto novo na stolu, pre nego što mi krene ruka ka novom hedonističkom iskustvu, zapravo se i ne trudim da se setim tih pisanija.

Ali nešto ću ipak uzeti u obzir i pokušati da sebi ne pokvarim praznične dane.

– Uzeću mali tanjir, da ne dodjem u iskušenje da preteram sa količinom
– Trudiću se da izmedju obroka bude pristojan vremenski razmak kako bi se hrana svarila
– Ako jednog dana bude previše teške, zimske, masne hrane postaraću se da sutra napravim drugačiji, lakši izbor, recimo više supa i čorbi i više šetnje
– Poslednji obrok trebalo bi da mi bude bar 2-3 sata pre odlaska u krevet da mirno prespavam noć
– Ako mi se ipak dogodi da preteram, pripremiću nešto od preparata za pomoć varenju, tek da se nadje
– Što se pića tiče, ja volim vino i to lakše, belo ili roze. Negde sam pročitala da je za našu generaciju preporuka jedan aperitiv i do dve čaše vina
– Ako se ipak pretera, treba nakon toga piti dosta vode ili čajeva da se detoksikuje organizam. Pomažu jogurt i kefir, a bogami i raso u sasvim ekstremin situacijama

E pa prepustimo se uživanju i srećni nam praznici, svi kako dolaze, a dolaze ovih dana – baš!

Nalsovna slika: Photo by Kaboompics .com from Pexels

error: Content is protected !!