Da je plivanje korisno za zdravlje tela i duha, verujem da već znate. A koliko zapravo znate o stvarnim prednostima rekreativnog bavljenja plivanjem? Mislite li da je plivanje korisno za sve generacije?

Plivanjem svi mišići ostaju u odličnoj formi

Plivanje angažuje sve mišiće tela i pomažete mu da ostane u dobroj formi. To vam omogućava da budete zdraviji i lakše održite željenu telesnu težinu.

Šta to tačno znači?

Kretanje kroz vodu je teže nego kretanje kroz vazduh, jer voda stvara veći otpor od vazduha. S toga, u njoj morate da se trudite 12 puta više nego kada vežbate na suvom. To je razlog zašto plivanje jača mišiće tela čineći vas izdržljivijim i fizički jačim.

Plivanjem se poboljšava kapacitet pluća

Dok plivate koristite i ruke i noge kako biste se održavali u vodi, zar ne? Tim aktivnim korišćenjem celog tela u kome je vrlo važno pravilno disanje, povećavate kapacitet svojih pluća.

Plivanjem se jača srčani mišić

Dok plivate, jačate srčani mišić pomoću kojeg srce brže pumpa krv. To povećava cirkulaciju krvi, što utiče na zdravlje celokupnog organizma.

Plivanje kao bezbolna vežba

Ne znam da li zante, ali plivanje spada u kategoriju najbezbolnih sportova. Ukoliko patite od bolova u zglobovima, onda je plivanje najbolja vežba za vas. Njime ublažavate bolove u vratu, leđima i kukovima. Ovim bezbolnim načinom bavljenja fizičkom aktivnošću, nemate osećaj napora kao kada vežbate u sali za vežbanje. Zglobovi i kičma trpe manje opterećenja, jer vam u tome pomaže voda.
Zašto je plivanje najbolji vid rekreacije
Vežbajte u pravo vreme i uz preporuku lekara

Uz savet lekara, raspitajte se o terminima plivanja u vašem mestu i uživajte u rekreaciji koja koristi i mladima i starijima.

Ukoliko spadate u generaciju 60+, a imate prilike da skoknete do Starog DIF-a u Deligratskoj u Beogradu, raspitajte se o programu plivanja za osobe starije od 60 godina. Ovaj program podrazumeva korišćenje velikog bazena i saune za pojedinačan ili grupni dolazak. Trajanje korišćenja bazena i saune je 60 minuta. Veličina velikog bazena je 25 m x 6,5 m, s prosečnom dubinom od 1,6 m.

Ovaj program pogodan je i za osobe koje se dugo nisu bavile nikakvom fizičkom aktivnošću. S toga, omogućite svom telu da uživa plivajući u dobrom društvu ostalih plivača.

error: Content is protected !!