Nije loše preslišati se

Nije loše preslišati se

Znam da znaš, ali ne smeta da se preslišamo iznova. Zima je već stigla.

Povećaj otpornost svog tela

Koji je najpoznatiji od svih vitamina. Naravno vitamin C. On povećava prokrvljenost, jača naša tkiva i obezbedjuje bolju otpornost na prehlade i druge boljke.

Kroz ishranu ga unesi sa svežim voćem i povrćem. Naročito ga ima u bobičavom voću, limunu i kiviju. Od povrća je bogato vitaminom C povrće sa tamnim listovima, blitva, zelje, raštan pa kupus, peršun, brokoli.
Sve to uz dovoljno kretanja na vazduhu tokom dana povećava otpornost organizma.

Lek protiv prehlade – pileča supica

Koristile su je i moje bake, pa koristim i ja. Dobitna kombinacija je pileće meso i povrće za supu. Vrlo važno u odbrani od virusnih infekcija. Ako se supici dodaju par čenova belog luka i biber poboljšava se disanje smanjuje se gustina sluzi i ako je prehlada već tu . Beli luk dodatno kao antioskidanas pojačava imunitet.

Važne su jake kosti

U trećem dobu su kosti sve poroznije i gube na jačini. Potreban im je kalcijum i vitamin D. Ali samo u kombinaciji oba su delotvorni, odnosno kalcijum se uz pomoć vitamina D ugradjuje u kosti.

Ko dovoljno pije mleka i jede sira unosi kalcijum, ali ako to ne jedeš, dovoljno ga ima u kelju, raštanu, tofu siru, bademima, brokoliju. Vitamina D ima dovoljno u sardini, tunjevini i lososu, a samostalno se u organizmu stvara ako se sunčaš. Dakle na sunce kad god to možeš.

Protiv stresa

Svakodnevno slušamo o stresu. Preporuka je unositi magnezijum, jer opušta mišiće, snižava pritisak i jača srce. Može se kupiti u apoteci, male kesice dnevne doze, a može i prirodno. Dobri izvori magnezijuma su integralni pirinač, testenine od integralnog bračna i integralni hleb. Ali takodje i pasulj, krompir, riba, živina i džigerica.

I ne zaboravi šetnju, lekari savetuju. 30 minuta dnevno, šetati ako je moguće kada je sunčano, disati duboko i ne nositi mobilni telefon sa sobom.

A krvna slika?

Gvoždje je bitam sastojak krvi, a često nedostaje u organizmu posebno kod žena. Nedostatak dovodi do malaksalosti, osećaj da su noge i ruke stalno hladne, a gubi se i koncentracija.

Kroz ishranu ga uzimaj iz crvenog mesa, jagnjetine, junetine, džigerice. Ako voliš školjke ima ga i u mušulama.
I opet izadji napolje, posebno ako može na planinu, na svež kiseonik.

Photo by Chris F

Kome ne trebaju jaki nervi

Vitamin B1 i njegov sastojak tijamin snabdevaju mozak glukozom. B2 i riboflavin prenosi kiseonik iz pluća u krv, dok B5 odnosno pantotenska kiselina obnavlja nervne ćelije.

Kroz ishranu žitaricama se unose različiti B vitamini koji se nalaze u njihovom omotaču. Zato se i preporučuju intergralne žitarice. Takodje B vitamina ima u ribi, pasulju, krompiru. I ginko biloba jača nerve i olakšava prokrvljenost mozga. Ima je u obliku tableta u svakoj apoteci.

Podeli sa drugima!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *