Samoreklama

by | Dec 5, 2019 | ZABAVA & UZIVANJE

Nedavno je u Beogradu tradicionalno održan sajam knjiga. Priredba izuzetno posećena ne samo od starne naših posetilaca, nego i regionalnih ljubitelja i potencijalnih kupaca. Kako to dolikuje i mnogi autori su predstavljali svoje knjige na zadovoljstvo čitalačke publike. Pravi užitak za ljubitelje svih žanrova.

Ali nije to uvek tako bilo. Knjige su se pisale, a kako su nalazile put do čitalaca kroz retke knjižare i male knjižarske izloge, e to je već druga priča. Pa evo jedne vrlo domišljate iz malo ranijih vremena.

Prvo debitantsko delo Somerseta Moma se našlo u knjižarama, ali skoro neprimećeno. Prodaja je išla više nego slabo. Sam izdavač nije ništa preduzimao, pa se Somerset odlučio na sopstvenu akciju. Zakupio je u poznatom dnevnom listu dobro pozicionirani oglasni prostor i objavio sledeći tekst:

„Mladi milioner, kulturan, muzikalan, sportu naklonjen, vrlo tolerantan i osetljiv želeo bi da upozna devojku ženidbe radi, koja u svakom smislu odgovara liku junakinje iz romana Somerseta Moma.“

Nedelju dana nakon objave oglasa prvo izdanje je bilo rasprodato.

Vrlo domišljato, zar ne. Šta misliš koliko bi se primeraka prodalo i kojom brzinom kada bi se ovakav oglas u današnje vreme objavio na društvenim mrežama i u uslovima online kupovine?

Naslovna slika: Photo by Tuur Tisseghem from Pexels

error: Content is protected !!